Magyar Nemzeti Múzeum
1088 Budapest, Múzeum krt. 14-16.
36 1 327 7700/450
Magyar Nemzeti Múzeum, Múzeum krt. 14–16.
2021.06.19 11:00
15-99 éves kor között
Az első szakaszban a játékosok megismerkednek a vaskor Kárpát-medencében élő népeivel és tárgyi kultúrájával. Ez alapján építik fel karaktereiket. Kelta és szkíta törzsek küzdenek a térség természeti kincseiért. Minden törzsben helyet kap kézműves, harcos, szakrális vezető (keltáknál druida, szkítáknál sámán), és törzsfőnök. Közösen határozzák meg, hogy milyen nyersanyagokra van szüksége a törzsnek. Ez alapján indul el a játék második szakasza: a letelepedés. A Kárpát-medence birtokba vételéhez a törzs tudására, stratégiai érzékére és diplomáciai érzékére van szükség. A szomszédos törzsek háborúzhatnak a természeti kincsekért, de békésen is élhetnek egymás mellett. Az egyes karakterek különleges képességei döntőek lehetnek a játék végén, de sokat számít a törzstagok tudása is: akkor telepíthetnek le egy-egy nemzetséget, ha jól válaszolnak a játékmester által feltett kérdésre. A győztes az lesz, aki először megszerzi a törzse számára szükséges nyersanyagokat.
Az előadás az írott forrásokra, illetve a régészeti és nyelvészeti kutatások eredményeire támaszkodva kívánja bemutatni, hogy mennyire számítanak „történelmileg hitelesnek” a sokak által szeretett Asterix és Obelix történetek.
A helyszín befogadóképességétől, illetve az aktuális egészségügyi szabályoktól függően előzetes jelentkezés szükséges lehet.